Azt mondja, de mégsem zöld?
Szerencsére egyre menőbb „zöldnek” lenni és nemcsak otthon, de az irodában, cégszinten is elindultak a bolygóvédő folyamatok. Azonban nem minden arany, ami fénylik... Sajnos a greening mellé megérkezett a greenwashing kifejezés is, amelyet akkor használunk, ha valaki csak úgy tesz, mintha zöldülne. Használja az ezzel kapcsolatos szavakat és úgy állítja be magát, mintha számos intézkedést tenne, de sajnos a legtöbb csak kamu. Ami pedig tovább ront a helyzeten, hogy ebben a témában főként cégekről beszélünk.
Hogyan lehet kiszűrni, ha valaki mismásol? Íme két tipp, amit minden vásárláskor bevethetsz!
Ha egy hirdetés kicsit homályosan fogalmaz és nincs (akár csillaggal, kisbetűvel) alátámasztva az állítás, akkor érezhetjük, hogy valami nem stimmel. Ha például egy termék csomagolásán azt látjuk, hogy organikus, természetes, környezetbarát stb. akkor érdemes elolvasni az összeevőket, mert simán lehet, hogy csak átverés az egész... Olvastam nemrégiben, hogy egy termékre rá volt írva, hogy BIO és kiderült, hogy nem igaz. A cég pedig azzal takarózott, hogy az a termék neve, nem pedig egy jelző...🥲
Emellett a Ryanair is mismásolt, amikor azt mondta, hogy övék a legalacsonyabb emissziós szint, ezt pedig semmivel nem támasztotta alá...🤦🏽♀️
Ugyanilyen megtévesztők lehetnek a képek: erdő, falevelek, bolygó rajz stb. Ezeket persze nem tilos használni, de van olyan design sajnos, ami a figyelmünket szeretné elterelni. Érdemes ilyenkor is utánanézni a terméknek!
Azt pedig hozzá kell tennem, hogy mi nagyon igyekszünk egyre zöldebbek lenni!😇Én otthon is próbálok tudatosabban élni (kevesebb műanyag, komposztálás stb.), de cégszinten is haladunk: e-ügyintézésünkkel például évente 500.000 papírlap felhasználásától kíméljük meg a Földet és csatlakoztunk az ENSZ Race to Zero kampányához is. Erről bővebben itt olvashatsz: https://schonherz.hu/hirek/reszletek/Csatlakoztunk-az-ENSZ-Race-to-Zero-kampanyahoz